Министерството на електронното управление на България представи платформа за издаване на разрешения за работа. Платформата позволява електронен обмен на документи за получаване на разрешения за работа и пребиваване на територията на страната.
Автоматизацията намалява значително документооборота на хартиен носител, което води до по-малко забавяне на разглеждането на подадените заявления. Трансферът на данни е изцяло дигитален, което позволява достъп до платформата за всички страни в процеса. Успешното прилагане на оптимизацията на процесите в платформата води до значително съкращаване на времевата рамка на процедурите.
Платформата предлага свободен достъп с ПИК и/или електронен подпис, като разполага със секции за подаване на нови заявления, следене на вече подадени заявления и тяхното движение, справка за конкретен чужденец, както и възможност за обжалване и изпълнение на указания по електронен път.
След посочване на вида разрешение за работа, се попълват данните на подаващия заявлението и неговото качество, на лицето кандидат, както и на работодателя, а към тях се прикачват изискуемите по закон документи.
До този момент, подаването на документите, както и следенето на текущия статус на процедурата, само по себе си представляваше времеемка административна тежест, изискваща процедурно време.
Платформата предоставя на работодателите възможността да унифицират и опростят процесите по наемане на чужденци като служители.
Основните ползи за бизнеса са: